روز نوشت های یک دانشجو

وقت آزاد
روز نوشت های یک دانشجو

اگر توانسته باشم در قلب یک انسان
پنجره جدیدی را به سوی او باز کرده باشم
زندگانی من پوچ نبوده است

زندگانی تنها چیزی است که اهمیت دارد
نه شادمانی و نه رنج و نه غم یا شادی

تنفر همانقدر خوب است که عشق
و دشمن همانقدر خوب است که دوست

برای خودت زندگی کن
زندگانی را به آن سان که خود می خواهی زندگی کن
و از این رهگذر است که تو
وفادارترین دوست انسان خواهی بود

من هر روز تغییر می کنم
و در هشتاد سالگی هم ، همچنان تجربه می آموزم و تغییر می کنم
کارهایی را که به انجام رسانده ام
دیگر به من ربطی ندارد ، دیگر گذ شته است
من برای زندگی هنوز نقدینه های بسیاری در اختیار دارم

****************
دوستان عزیزم امیدوارم از مطالب این وبلاگ کوچولو لذت ببرید.
دوستان عزیز بخشی از مطالب این وبلاگ حاصل تراوشات ذهنم هستش که امیدوارم مورد استفاده واقع بشه.

نکته مهم اینه که انتشار مطالب این وبلاگ حتی بدون ذکر منبع هم مجاز هستش و امیدوارم با نشر این مطالب گامی به سوی تفکر و اندیشه برداریم :)

التماس دعا

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۴ تیر ۹۵، ۱۹:۳۰ - (^_^)hafez (^_^)
    لایک

شهرخرو در فاصله ی ۲۵ کیلومتری شمال شرقی شهرستان نیشابور و در دامنه جنوبی رشته کوه های بینالود در میان دره ای بزرگ و سرسبز قرار گرفته است . این شهر در طول جغرافیایی ۵۸۱۷ تا ۵۹۳۰ و در عرض جغرافیایی ۳۵۴۰ تا ۳۶۳۹ واقع شده است. بلندترین نقطه آن ارتفاعات شیرباد در حدود ۳۲۰۰ متر در رشته کوه بینالود می باشد.

از نظر تقسیمات کشوری شهرخرو، جزءبخش زبرخان شهرستان نیشابور می باشد و بعد از نیشابور بزرگترین و پرجمعیت ترین نقطه شهری* در شهرستان است ، شامل چهار محله بزرگ خروعلیا ،خرو سفلی (با بافتی قدیمی، که ساکنان آن از سادات حسینی می باشند) شهرک امام رضا (ع) (با بافت جدید شهری ) وساحل برج بامردمانی پرتلاش وخستگی ناپذیر ومهمان نواز، که البته به دلیل جمعیت زیاد ومحدودیت زمین ، سرریز جمعیت این منطقه به محله شهرک امام رضا وساحل برج وروستاهای اسد آباد وداس وشهرستانهای دیگر مهاجرت کرده اند .

آنچنان که ازلابلای کتب تاریخی وتذکره هابدست می آیدتاریخ خرو به قدمتی چندصدساله برمی گردد.ودرکتب معروف تاریخ بیهقی،تاریـخ نیشـابور،منتخب السیاق ،معجم البلدان،اسرارالتوحید،جغرافیای سرزمینهای شرقی خلافت اسلامی و… به مناسبتهای گوناگون نام خرو ذکرشده است.ازجمله درتاریخ نیشابور در موردنخستین کاریزها درنیشابور وازخـرو بعنوان تأمین کننده آب شهرنیشابوریادشده است.

قدمت شهرخرو حتی به قبل ازحمله مغول برمی گردد،آن چنانکه بامطالعه کتب معتبر تاریخی نیزاین مسأله به اثبات می رسد،به عنوان نمونه مرحوم استاد فریدون گرایلی درکتاب معروف« نیشابورشهرفیروزه »درسطری ازخرو بدین مضمون یادکرده است که :« مغولان برای رسیدن به نشابوراز تنگه خروگذشتند.» وباآن که نیشابور درزمان حمله مغول ازشهرهای مذهبی وعلمی وبزرگ تاریخ اسلام وجهان بوده است خرو نیز منطقه ای مستقل وماندگاربوده است.